سیلی کلمبیا به نتانیاهو| صادرات زغال سنگ به اسرائیل ممنوع شد ویدئو| انفجار شدید یک خودرو در تل آویو (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) لغو حکم عزل سه مقام وزارت جهاد کشاورزی (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) تکذیب هرگونه مذاکره محرمانه برای آتش‌بس از سوی روسیه پیش بینی یک رسانه عبری: حزب الله در صورت بن بست در مذاکرات حمله می‌کند ورود پوتین به باکو (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) بلینکن وارد سرزمین‌های اشغالی شد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد تعطیلی دو هفته‌ای صنایع را کذب اعلام کرد تمامی پرواز‌های آمریکا به مقصد فلسطین اشغالی لغو شد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) لغو جلسات شورای شهر تهران به منظور حضور اعضاء در راهپیمایی اربعین میدری: هیچ ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارم | سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهر‌ی مثل مشهد است چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان پایان یافت اوکراین: با موشک بالستیک روسیه هدف قرار گرفتیم جوان فلسطینی کنترل سلاح نگهبان صهیونیست را به دست گرفت حمله موشکی از غزه به سرزمین‌های اشغالی (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی کار چه گفتند؟ کمیسیون اجتماعی مجلس با وزیر پیشنهادی کار موافقت کرد توضیح قالیباف درباره استعلام وزرای پیشنهادی پزشکیان | جزئیات اعتراض یک نماینده به صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت + فیلم ظفرقندی: اکنون با معضلی به نام مهاجرت کادر درمان مواجهیم افشای جزئیات پیشنهاد جدید آمریکا درباره توافق غزه مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه بررسی صلاحیت او چه گفتند؟
سرخط خبرها

میدری: هیچ ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارم | سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهر‌ی مثل مشهد است

  • کد خبر: ۲۴۵۹۸۱
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
میدری: هیچ ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارم | سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهر‌ی مثل مشهد است
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مصوب رهبری را گام بزرگی برای تحول در نظام اجتماعی کشور دانست و گفت: هیچ ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارم.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد میدری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه فعالت نموده‌ام. منازعات بین تحول خواهان از انقلاب مشروطه تاکنون در کشور وجود داشته است. در وفاق ملی مشکلات داشته ایم و بین برادران اختلافات وجود داشته است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند. سیاست ما نباید حذف باشد. با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد.

وزیر پیشنهادی کار ادامه داد: هفته پیش در کمیسیون‌های مختلف حضور یافتم؛ در آنجا مساله اصلی نه کارآمدی بنده و برنامه‌ها که حواشی مجلس ششم بود؛ چرا در دوره‌های ریاست جمهوری ایران به امروز یک مرتبه غافلگیر می‌شویم؟ به خاطر اینکه احزاب سیاسی وجود ندارند. به خاطر اینکه ما نهاد‌های مدنی گسترده نداریم. این چگونه امکان‌پذیر است؟ من الگوی حکومت صفویه را به دوستان اصلاح طلب خود برای توانمندسازی جامعه و کارآمدسازی حکومت پیشنهاد می‌دهم که یک الگوی جهانی است. در آن زمان نهاد‌های مدنی از روحانیت شیعه، اصناف، ارامنه هنرمندان، شعرا و همه در کنار دولت رشد کردند و من سؤالم این است که ما چگونه می‌توانیم دوباره زیر سایه نظام قرار بگیریم؟ با این روش بیش از ۱۰ سال است که در جهاد دانشگاهی مرکزی ایجاد کردم تحت عنوان توانمندسازی حکومت و جامعه و به دوستان گفتم من کلامی که اینجا در کمیسیون‌ها به شما گفتم، اصلا صحبت تازه‌ای نیست. 

می‌توانیم کنار همدیگر یک دوره جدید را آغاز کنیم

وی ادامه داد: تمام حرف‌های من حرف‌هایی است که من ۱۰ سال قبل در روزنامه‌ها، میزگرد‌های مختلف گفته بودم و آقای پزشکیان آمده دوره جدیدی را آغاز می‌کنیم. ما یا از تاریخ درس می‌گیریم و آینده نو می‌سازیم یا اسیر تاریخ می‌شویم و آینده را ویران می‌کنیم. امروز ما می‌توانیم کنار همدیگر یک دوره جدید را آغاز کنیم. در این دوره ما بر سر اینکه آن مسائلی که با همدیگه اختلاف داریم نه در تریبون مجلس نه در نشریات بلکه در میز مذاکره باید بنشینیم و با همدیگر گفتگو کنیم. ما بر سر اهدافی که نظام تایید کرده است و مقام معظم رهبری بر آن‌ها مهر تایید زده است نمی‌توانیم اختلاف داشته باشیم.

میدری تأکید کرد: من چه در دولت باشم چه نباشم سرباز نظام خواهم بود. بر اساس سنت اندیشه ورز‌هایی مثل شیخ عجل سعدی و امام محمد غزالی خودم را در کنار نظام میدانم و تلاش می‌کنم که هر شکافی بین نظام سیاسی و مردم را کاهش بدهم. این رسالتی که ما با یادگیری از اندیشمندان بزرگ ایرانی باید دوباره به یاد بیاوریم. از این طریق ما می‌توانیم نهاد‌های علمی را در کنار حکومت نگه داریم. این امری است که با وزارت کار شاید فراهم شود. اما در وزارت کار همان جوری که خدمتتان عرض کردم وظیفه تبدیل مذاکرات، مبارزات و جنجال‌های سیاسی به مذاکرات اقتصادی را دارم. به قول یکی از اقتصاددانان برجسته توسعه زمانی امکان پذیر است که انسان‌ها یاد بگیرند که منافع فردی خود را چگونه در کنش‌های جمعی و نه کنش‌های فردی پیدا کنند. ما با ایجاد تشکل‌های مدنی که بتوانیم ملاحظات امنیتی را رعایت کنند، زندگی جمعی متفاوتی خواهیم داشت. این یکی از وظایف اصلی وزارت کار است که چگونه تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، صنفی و حرفه‌ای را تقویت کند تا کنش‌های سیاسی تبدیل به کنش‌های اقتصادی شود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی را از برنامه‌هایش برشمرد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۵۵۰ شرکت دارد و وزراتخانه‌ای که بخواهد برای این شرکت‌ها مدیریت انتخاب کند از برقراری عدالت و وظایفش باز می‌ماند.

وی افزود: هر فسادی در این شرکت‌ها به سرمایه‌های اجتماعی آسیب می‌زند؛ در برنامه هفتم مقرر شده که این وزراتخانه سهام مدیریتی این بنگاه‌ها را واگذار کند تا با حفظ مالکیت بخشی از سهام مدیریتی آن‌ها را بدهد.

میدری با بیان اینکه متعهد به اجرای برنامه هفتم است، گفت: با اجرای این قانون، وزرات تعاون از متصدی بنگاه دار تبدیل به سیاست گذار می‌شود.

سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهر‌هایی مثل اصفهان و مشهد است

وی نابرابری را عامل ناکارآیی دانست و با وعده تلاش برای رفع نابرابری در نقاط مختلف کشور، گفت: طی سال‌های گذشته سرانه شهرداری تهران ۶ برابر شهر‌هایی مثل اصفهان و مشهد است و ۵۵ درصد وام‌های کشور در استان تهران توزیع شده و تمرکز مالی و سیاسی و به دنبال آن گرانی مسکن برای تهران است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برابری در آموزش و سلامت را عین کارآمدی دانست و گفت: در این وزارتخانه مسئولیم که مدعی العموم فقرا به رسمیت شناخته شده و براساس قانون ساختار و آیین‌نامه‌های اجرایی وضع مردم از نظر آموزش، بهداشت، دسترسی به نظام بانکی را تهیه کرده و به دولت بدهیم.

میدری افزود: معتقدم با همکاری دولت و بخش خصوصی می‌توان گام‌های بزرگی را برداشت و با همکاری بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاونی‌ها را گسترش داد.

وی اضافه کرد: وزرات تعاون سالمندی و پیر شدن جمعیت را از مسائل اصلی ایران می‌داند؛ لذا خودم را موظف می‌دانم طبق قانون جوانی جمعیت و برنامه توسعه اقدامات لازم را انجام دهیم.

 وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مصوب رهبری را گام بزرگی برای تحول در نظام اجتماعی کشور دانست و گفت: هیچ ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارم.

وی بیان کرد: آیین نامه حمایت از معلولان و هسمان سازی حقوق را در معاونت مربوطه پیگیری کردم؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید اجرا شود.

میدری در پایان گفت: اجازه دهید و تسهیل و تسریع کنید که اختلافات هر چه بوده گذشته است؛ بر گذشته‌ها صلوات بفرستید نه به خاطر من و دکتر ظفرقندی که گذشته‌ها باید عبرت آینده باشد و اختلافات مربوط به اختلافات یک خانواده است؛ بتوانیم دورانی از وفاق ملی را رقم زنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->